اخلاق در روابط عمومی
اخلاق در روابط عمومی
حقیقت
به عنوان امری اخلاقی: آیا واقعاً کلمه «دروغ» به معنای هر کاری می باشد؟
از یک سو همه دروغ می گویند، اما از سوی دیگر هیچ کس دروغ نمی گوید. زیرا
هیچ کس حقیقت را نمی داند.این تعریف پیچیده و در عمل گیج کننده را کارمند
روابط عمومی یکی از ده شرکت بزرگ آمریکایی ارائه داد. این تعریف بر مشکل
همیشگی پاسخگویی به یک پرسش قدیمی تأکید دارد: حقیقت چیست؟ آیین
نامه انجمن روابط عمومی آمریکا ویژه معیارهای حرفه ای برای حل این مسأله
تلاش می-کند. بند سوم این آیین نامه بیان می¬دارد: «عضو روابط عمومی باید
خواستار حقیقت و درستی و به طور کلی، معیارهای مورد قبول و پسندیده باشد.»
بند پنجم این آیین نامه می گوید: «عضو روابط عمومی نباید به طور عمد
اطلاعات نادرست و گمراه کننده ای به افراد ارائه دهد.» پروفسور
ماروین الاسکی در بررسی نگرش های حرفه ای های روابط عمومی درباره معیارهای
حرفه ای، به تعاریف مختلفی از «حقیقت و صحت» دست یافته است.
گردآورنده: عاطفه بلوچ مقدم