روابط عمومی

شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۱۸ ب.ظ

چگونه یک کنفرانس خبری برگزار کنیم؟

ارتباط با رسانه ها

 


ارتباط با رسانه ها که زیر مجموعه ارتباطات برون سازمانی و یکی از عمده ترین وظایف روابط عمومی هاست اکنون بعنوان سهل الوصول ترین و متداول ترین راه ارتباط با مخاطبان انتخاب می شود .

رسانه ها به عنوان یک امکان بالقوه، مناسب ترین فرصت را برای ارتباط روبط عمومی و افکار عمومی فراهم می سازد .

" جیمز باچانان "مؤسس  و پایه گذار " روابط عمومی دنیای واقعی 13 قانون برای ارتباط با رسانه ها به شرح زیر برشمرده است :

1.   هر گزارشگر یک گزارشگر کلیدی است : خبرنگاران شغلهای خود را عوض می کنند (یعنی از سرویسی به سرویس دیگر یا از روزنامه ای به روزنامه دیگر می روند).

2.   نشریات اینترنتی را نادیده نگیرید : نشریات اینترنتی معمولاً به دنبال اخبار هستند . به علاوه ، اکثر نشریات معتبر یک سایت اینترنتی هم دارند .

3.   به اخبار مرده ( اخباری که دارای ارزش خبری نیستند ) احترام بگذارید : شغل گزارشگر، شغلی انتقادی و بسیار وابسته و حسّاس به زمان است . اگر نمی توانید اخبار را به روز تهیه کنید سریعاً به آنها اطّلاع دهید تا بتوانند آنچه را می خواهند از جای دیگری پیدا کنند .

4.     اخبارتان را با ارزش نشان دهید / بسازید : سعی کنید "اخبار"و مطالب رسانه ای را در محصول خود بیابید و با آن پیش بروید .

5.   نقل قولها و مطالب خود را انسانی کنید :  اگر مصاحبه ای می کنید یا یک خبر رسانه ای می نویسید سعی کنید آن را به خوبی و شایسته بیان کنید . تلاش کنید تا شباهت ها و نقاط مشترکی را بیابید که برای عموم قابل فهم باشد .

6.   نشریه و اهداف خوانندگان خود را بشناسید :  در مورد نشریاتی که به نقطة اختلاف نظر یا تفاوت های بین محصول شرکت شما و همکارانتان تأکید می کنند حسّاس باشید .

7.   بر علیه مجلّات دیگر رقابت راه نیندازید : راهی بیابید تا برای هر مجلّه موضوعات مختلف با جنبه و زاویه ای متفاوت از همان داستان ارائه دهید .

8.   دور اندیشانه فکر کنید : انتظار نداشته باشید زمانی که اخباری ندارید گزارشگران را نادیده بگیرید و هر وقت آنان را لازم دارید با خواهش شما اخبار شرکتتان را چاپ کنند.

9.      منابع تان را تقسیم کنید : کارکنان ، مدیران و مشتریان را در ارایه اطلاعات مفید به خبرنگاران شریک کنید.

10. رقیب خود را بشناسید : بدانید رقیبانتان راجع به خودشان و شما چه می گویند . این مطلب به شما کمک می کند که جوابهای مناسبی را بیابید و مطالب خود را برای مبارزه و روبرو شدن با دیدگاه های منفی که یک گزارشگر ممکن است در مورد شرکت شما یا خدمات و محصولات آن داشته باشد ، آماده کنید .

11. هوشیارانه پیگیری کنید : مایة آزار و اذیت نباشید : اگر یک مصاحبه یا خبر رسانه ای احتیاج به پیگیری دارد با همه امکاناتی که در اختیار دارید پیگیر آن باشید . اما تماس نگیرید که ببینید آیا خبر شما چاپ می شود یا خیر .

12. تمام مطالب رسانه ای خود را مطابق با نیازهای مجله و خبرنگاران فراهم کنید : اگر شک دارید ، بپرسید .

13. اخلاق گرا باشید :  این مطلب در مورد تمام فعالیت های روابط عمومی شما ، نه فقط روابط رسانه ای صدق می کند . ارزش های اساسی خود را برای دستاورد ها  و اهداف کوتاه مدّت قربانی نکنید"(2) .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۰
زهرا گندمکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی