روابط عمومی و مقبولیت اجتماعی
روابط عمومی و مقبولیت اجتماعی
نویسنده : سعید شهبازی
بی شک تحولات موجود در عرصه مدیریت نشات گرفته از نگرش سیستماتیک به سازمانهاست که آنها را بعنوان سیستمی باز و در تعامل مستقیم با اجتماع و محیط اطراف در نظر می گیرد.
بی شک تحولات موجود در عرصه مدیریت نشات گرفته از نگرش سیستماتیک به سازمانهاست که آنها را بعنوان سیستمی باز در نظر گرفته و درتعامل مستقیم با اجتماع و محیط اطراف سیستم است.
در این نگرش سازمان بعنوان سیستمی درنظر گرفته شده که ورودی هایی دارد که از محیط گرفته و در درون فرآیندهای سازمان ارزشی به آن افزوده شده و به محیط باز می گردد. تعاملی دو سویه میان سازمان و محیط اطراف سازمان که هرکدام بر دیگری تاثیر گذاشته و از دیگر تاثیر می پذیرند.
همچنین رویدادها و وقایع درون سازمان و فعل و انفعالات آن لاجرم به محیط اطراف سیستم کشیده شده و بر رابطه سیستم و محیط تاثیر می گذارد که دراین بین ممکن است نگرش محیط نسبت به سازمان منفی تر و یا مثبت تر گردد. این نگرش هر چه مثبت تر موجب دوام و بقای سازمان و هرچه منفی تر باشد موجب انحلال و سستی آن می گردد. امروزه نگاه سیستماتیک به سازمانها توجه هر چه بیشتر به استانداردها را به همراه داشته است . استانداردها یی که روابط درون سازمانی را مستحکم کرده و در جهت قوام و همبستگی هر چه بیشتر عوامل محیطی و برون سازمانی بکار می رود و در عرصه رقابت میان سیستمهای مختلف امتیاز و نقطه قوتی برای سازمان محسوب می شود، و راه را در پیشبرد اهداف هموارتر می کنند.