روابط عمومی

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۴۷ ب.ظ

منشور اخلاقی بین المللی روابط عمومی

منشور اخلاقی بین المللی روابط عمومی


تمام اعضا با عضویت در انجمن بین المللی روابط عمومی ، پایبندی خود را به منشور اخلاقی بین المللی ، که بخشی از آن مبتنی بر منشور سازمان ملل است ، اعلام می دارند . اعضای ایپرا :

 

تلاش می کنند :


1- برای ایجاد شرایط فرهنگی و اخلاقی که در آن شان و مقام والای انسان حفظ گردیده ، بتوانند در چنین شرایطی از حقوق غیر قابل انکار انسانی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر بهره مند شوند.

2- ایجاد الگو و کانال ارتباطی که در آن همه افراد به راحتی به اطلاعات مهم دسترسی داشته و هر یک از اعضای گروه احساس کنند که در جریان امور قرار می گیرند و فرد نیز به وظیفه و مسئولیت و همبستگی خویش با سایر اعضا آگاهی می یابد.

3- همیشه و در همه حال به گونه ای شایسته رفتار کنند تا باعث جلب اعتماد دیگران به خود شوند.

4- به خود بقبولانند که به دلیل وجود رابطه میان حرفه او و مردم ، رفتار آنها ، حتی دور از چشم همگان ، به گونه ای که حرفه شان مورد ارزیابی قرار گیرد ، تاثیر خواهد گذاشت .

 

متعهد می شوند :

5- در انجام وظایف تخصصی خود به اصول اخلاقی و قوانین مطرح در بیانیه جهانی حقوق بشر پایبند باشند.

6- به مقام و شان انسان احترام بگذارند و به آن پایبند باشند و در مقام داوری ، حقوق فردی را به رسمیت بشناسند.

7- به معنی واقعی کلمه شرایط اخلاقی ، روان شناختی و ذهنی گفت و گوی متقابل را فراهم کرده ، حقوق طرف مقابل را در راستای ابراز دیدگاه و عقیده خود به رسمیت بشناسند.

8- در همه حال به گونه ای رفتار کنند که حاکی از احترام به منافع طرف مقابل و در عین حال منافع سازمان مربوطه ، خود و عموم جامعه باشند.

9- اقدامات و تعهدات خود را به گونه ای انجام دهند که از هر گونه برداشت غلط به دور بوده و در هر شرایطی حاکی از صداقت و وفا داری و ایجاد حس اعتماد به نقس در ارباب رجوع و کافرمایان خود چه در گذشته و چه در حال و تمامی افراد متاثر جامعه از این عملکرد باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی