روابط عمومی

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰ ب.ظ

روابط عمومی و مقبولیت اجتماعی

روابط عمومی و مقبولیت اجتماعی

نویسنده : سعید شهبازی

بی شک تحولات موجود در عرصه مدیریت نشات گرفته از نگرش سیستماتیک به سازمانهاست که آنها را بعنوان سیستمی باز و در تعامل مستقیم با اجتماع و محیط اطراف در نظر می گیرد.

بی شک تحولات موجود در عرصه مدیریت نشات گرفته از نگرش سیستماتیک به سازمانهاست که آنها را بعنوان سیستمی باز در نظر گرفته و درتعامل مستقیم با اجتماع و محیط اطراف سیستم است.

در این نگرش سازمان بعنوان سیستمی درنظر گرفته شده که ورودی هایی دارد که از محیط گرفته و در درون فرآیندهای سازمان ارزشی به آن افزوده شده و به محیط باز می گردد. تعاملی دو سویه میان سازمان و محیط اطراف سازمان که هرکدام بر دیگری تاثیر گذاشته و از دیگر تاثیر می پذیرند.

همچنین رویدادها و وقایع درون سازمان و فعل و انفعالات آن لاجرم به محیط اطراف سیستم کشیده شده و بر رابطه سیستم و محیط تاثیر می گذارد که دراین بین ممکن است نگرش محیط نسبت به سازمان منفی تر و یا مثبت تر گردد. این نگرش هر چه مثبت تر موجب دوام و بقای سازمان و هرچه منفی تر باشد موجب انحلال و سستی آن می گردد. امروزه نگاه سیستماتیک به سازمانها توجه هر چه بیشتر به استانداردها را به همراه داشته است . استانداردها یی که روابط درون سازمانی را مستحکم کرده و در جهت قوام و همبستگی هر چه بیشتر عوامل محیطی و برون سازمانی بکار می رود و در عرصه رقابت میان سیستمهای مختلف امتیاز و نقطه قوتی برای سازمان محسوب می شود، و راه را در پیشبرد اهداف هموارتر می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی