روابط عمومی

 

طی سال های گذشته با دوستان زیادی مواجه شده ام که با مدرک ارتباطات (گرایش روزنامه نگاری یا روابط عمومی) در جستجوی کار هستند. اساسا مفهوم “کار” در نزد فارغ التحصیلانی (ارتباطات) که به دنبال کار هستند، در چارچوبی به جز رسانه ها یا دستگاه های دولتی، تعریف نمی شود.

اما فضاهای کاری مرتبط زیادی در بخش خصوصی هستند که متأسفانه این فرصت ها به خوبی معرفی و شناخته نشده اند. به طور مثال تشکل ها، انجمن ها و شرکت های مختلف، امکانات بالقوه زیادی برای فارغ التحصیلان رشته ارتباطات دارند.

کافی است جویندگان شغل، فیلد مورد علاقه خود (مانند صنعت، هنر، ورزش و …) را در گوگل جستجو کنند و از بین نتایج، با اولویت بندی دلخواه، از روی اطلاعات تماس وب سایت نتایج، تماس گرفته و رزومه خود را ارسال کنند.

نباید انتظار داشت بعد از فارغ التحصیلی، هر روز با چند پیشنهاد کار مواجه خواهیم بود. بازار کار ایران، پر از فرصت های شغلی است به شرط اینکه بدانیم انتظار یک مجموعه خصوصی یا تشکل از نیروی کار مورد نیازش کدام است.

 

نکته مهم:

متأسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان رشته ارتباطات، مهارت های ابتدایی کار در روابط عمومی را نمی دانند یا دانسته های آنها در حد دروس تئوریک دانشگاهی است.

 

پیشنهاد:

پیشنهاد می کنم دوستان، در حین تحصیل، مهارت های کار با آفیس، عکاسی، خبرنویسی، کار با وب و وبلاگ نویسی که مهم ترین و ابتدایی ترین مهارت های کار در روابط عمومی یا رسانه هاست را فرا بگیرند و به دروس دانشگاهی بسنده نکنند.

پیدا کردن دانشجوهایی که در دوره تحصیل ما، مهارت های بالا را دارا هستند کار سختی نیست. حتی برای تکمیل رزومه، می توان مدرک عکاسی یا خبرنویسی را از انجمن سینمای جوان و یا دوره های خبرنویسی خبرگزاری ها و روزنامه ها اخذ کرد.

 

فراموش نکنیم برای انتخاب شدن، باید سرآمد باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۵
زهرا گندمکار

نظرات (۲)

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
۲۶ آبان ۹۳ ، ۲۲:۱۳ محمود حق وردی
منبع؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی